726 353 820 sklep@stylion.pl

Okulary przeciwsłoneczne

Ćwiczenia wzrokowe

Bez wątpienia, wzrok to jeden z najważniejszych narządów. Niestety, w dzisiejszych czasach bardzo dużo osób pracuje przy komputerze czy spędza wolny czas surfując po sieci. To oczywiście negatywnie przekłada się na kondycję tego narządu. Macie podobnie? W związku z tym, każdy z was powinien zrobić wszystko, aby jak najmocniej zadbać o oczy. Przydatne w tym celu będą odpowiednie ćwiczenia wzrokowe, które zamieściliśmy w naszym dzisiejszym artykule. Ponadto, czytając nasz wpis dowiecie się, co jeszcze warto zrobić, aby w jak największym stopniu zadbać o odpowiednią kondycję wzroku.

Jakie ćwiczenia na wzrok warto wykonywać?

Jeśli warunki atmosferyczne poprawią się i na dworze będzie dużo słońca, to warto ten fakt wykorzystać. Jak? W ciągu każdego dnia powinniście patrzeć, z zamkniętymi oczami, przez kilka minut w kierunku słońca. Dodatkowo, warto przy tym powoli ruszać głową, aby promienie słoneczne padały na twarz ze wszystkich stron. Trzeba zaznaczyć, że blask słońca odpowiednio pobudza nerwy siatkówki, krążenie krwi oraz sprzyja produkcji witaminy D.

Dobrym sposobem jest też przyklejenie na ścianie, na wysokości oczu, figury geometrycznej w kształcie koła. Następnie należy stanąć w odległości około metra od tego miejsca. Kolejnym krokiem jest wpatrywanie się w ten element oraz głębokie oddychanie. Jak długo? W momencie kiedy zauważycie, że kropka zaczyna się w środku rozjaśniać, powinniście przenieść wzrok na ścianę. To także odpręży wasze oczy.

Warto także co jakiś czas wyobrazić sobie przewróconą cyfrę osiem i wodzić wzrokiem po jej obwodzie. Istotne jest jednak to, aby ćwiczenie rozpocząć od lewej dolnej części brzuszka ósemki i prowadzić wzrok do skrzyżowania linii, kierując go ku górnej części prawego brzuszka.

Kiedy czujecie, że wasze oczy są zmęczone długotrwałą pracą przy komputerze, możecie je na chwilę zasłonić dłońmi. Dobrze jest też relatywnie często robić sobie przerwy na szybkie mruganie. W końcu korzystanie z urządzeń elektronicznych powoduje, że wykonujemy tę czynność zdecydowanie rzadziej, co nie jest korzystnym zjawiskiem.

Dobrym i skutecznym ćwiczeniem jest także zaciskanie powiek. Wystarczy tylko wziąć głęboki oddech, zamknąć oczy i zacisnąć mocno szczękę (oddech powinien być wstrzymany na kilka sekund). Następnie należy zacisnąć mocno powieki i zrobić szybki wydech przy jednoczesnym otwarciu oczu i ich wytrzeszczeniu.

O czym jeszcze pamiętać pracując przy komputerze ?

Jeśli dużo pracujecie z urządzeniami elektronicznymi, to przydadzą wam się specjalne okulary antyrefleksyjne. Dlaczego? Trzeba podkreślić, że okulary antyrefleksyjne eliminują uciążliwe dla oczu odblaski powstające na gładkich i wypolerowanych powierzchniach soczewki okularowej. To sprawi, że wasze oczy będą zdecydowanie mniej podatne na szkodliwe działanie związane z użytkowaniem laptopów itp.

Okulary antyrefleksyjne to jednak nie wszystko. Dobrze jest też relatywnie często robić sobie przerwy w pracy. W ciągu jednej godziny warto przeznaczyć minimum pięć minut, aby oderwać wzrok od komputera i skierować go w dal – najlepiej na obiekty zielone, które działają bardzo rozluźniająco na oczy. Trzeba także zadbać, aby wszystkie ustawienia urządzeń elektronicznych były odpowiednie i nie powodowały niepotrzebnych podrażnień oczu.

Warto też zaopatrzyć się w przydatne preparaty, które są przeznaczone dla osób pracujących z komputerami. Dzięki tym specyfikom wasze oczy będą zdecydowanie bardziej nawilżone i wypoczęte. Oczywiście, każdy powinien też minimum raz na pół roku udać się na kontrolną wizytę do okulisty.

6 Komentarzy

  1. hhary

    zawsze wiedzialem, ze trzeba wykonywac cw, ale jakos nigdy nie mialem czasu, zeby sie za to wziac..

  2. KASIA

    super artykul! stosuje te cwiczenia i rzeczywiscie pomagaja

  3. tymek

    no racja, racja, trzeba wykonywac co jakis czas cwiczenia, zeby oczy nie byly za bardzo przemeczone

  4. xym

    dobrze sie wam pisze, ale u mnie szef nie pozwala na takie przerwy…

  5. michalinka

    bardzo merotyryczny artykul, te cwiczenia sa naprawdę znakomite

  6. olafffff

    wczoraj pierwszy raz wykonałem kilka tych ćw i rzeczywiście mi pomagają 🙂

Dodaj odpowiedź